Tvořím budoucnost

Tvořím budoucnost

Dveře do světa technologií a inovací, které mění svět, se otevírají.
Podej přihlášku do 15. 4. 2024.
Podej přihlášku

Stavím raketový motor

„Jsem Martin a jsem součástí týmu, který se podílel na vývoji inovativního ventilu Hodor, určeného pro precizní dávkování paliva do raketových motorů. Po úspěšném statickém zážehu na testovacím polygonu jsem přesvědčen, že právě tento ventil posune naše možnosti ve vesmírném výzkumu o krok dál.

Spolu s týmem CTU Space Research jsme testovali ventil Hodor na raketovém motoru, včetně testů s vodou při tlaku 50 bar. Při prvním statickém zážehu hybridního raketového motoru jsme ovládali hlavní přívod okysličovadla (oxid dusný, 60 bar) do spalovací komory. Na zážeh jsme měli pouze jeden pokus, ale ventil fungoval bezchybně a dosáhli jsme zážehu o délce 2,4 s.

Martin Vítek ventil

Martin Vítek ventil detail

Z dalších testů víme, že Hodor funguje výborně i v silně podchlazeném stavu. 

Zatím poslední test proběhl v Bratonicích, kdy po 17 hodinách usilovné práce jsme dosáhli úspěšného hot-fire, ačkoli to nebylo bez výzev. Náš motor vydržel požadovaný tah po dobu více než 7 sekund!“

Nepropásni svou šanci na skvělou budoucnost.

Buď jako Martin – rozhodni se pro FEL ještě dnes!

Podílím se na budoucnosti e-mobility

„Jsem Poli a jsem studentkou navazujícího studia na FEL ZČU, obor Elektrické stroje. Chci vám představit své dva projekty. První, na kterém jsem pracovala, byl návrh a testování výkonového polovodičového měniče určeného pro použití v elektrokoloběžce. Protože budoucnost e-mobility je prostě příliš skvělá na to, abychom si ji nechali ujít!

Na tomto projektu jsem pracovala v rámci své závěrečné práce na bakalářském studiu. 

Poli_Ekolobezka

Můj druhý projekt, na kterém aktuálně pracuji, se týká modelování a návrhu softwaru pro rozložení tepla v elektrických strojích. Můj výzkum nalezne uplatnění při optimalizaci výkonu a spolehlivosti elektrických zařízení.

Pracovat na svých vlastních projektech v tomhle oboru nekonečných možností můžeš i ty. Tak se přidej!“

Poli_Ekolobezka_detail

Dveře do světa neomezených možností se ti otevírají.

Buď jako Poli – rozhodni se pro FEL ještě dnes!

Měním pravidla pro čistší budoucnost

„Jsem Jirka z týmu CIMRA, který se věnuje mimo jiné elektrostatické separaci. Přidal jsem se k projektu během doktorátu a od té doby se snažím posouvat tuto skvělou technologii. Začínali jsme s ověřováním matematických modelů, ale díky finanční podpoře a spolupráci s komerční sférou jsme vyvinuli separátor Poseidon. Tento elektrostatický zázrak kráčí vpřed, umí kontinuálně separovat s nízkými náklady a vysokou čistotou.

Jiří Kuthan separátor

Jiří Kuthan detail

Původně byl určen jen k recyklaci plastů, nyní se v rámci spolupráce s různými firmami zaměřujeme i na zemědělské plodiny. Moc mě baví práce v týmu a věnovat se tak zajímavému tématu. A když k tomu přidáme trochu ‚wow‘ faktoru: v roce 2018 bylo vyrobeno 62 milionů tun plastů, s recyklací pouze 44 %.

Není čas na odpad. Na FEL jsme našli součást řešení globálního problému!“ 

Podílej se na budoucnosti naší planety.

Buď jako Jirka – rozhodni se pro FEL ještě dnes!

Naše ponožky ti řeknou včas, ať si dáš nohy nahoru!

„Jsem Míša, studentka doktorského studia na FEL ZČU. Na fakultu jsem nastoupila po vystudování gymnázia.

Během bakalářského studia mě zaujaly chytré textilie a v závěrečné práci jsem se zabývala testováním chytrých ponožek pro monitorování otoků. V ponožkách jsou vpleteny hybridní vodivé nitě. Při otoku dochází k natažení vodivých drah a mění se jejich elektrické parametry, které lze monitorovat pomocí vyhodnocovací jednotky. Ta ti tak poskytne včasnou a přesnou informaci o stavu tvých nohou.

Míša Radouchová ponožky

Chytré textilie, jak ukazuje i tato inovace, překračují hranice šití, pletení a vyšívání. Jsou zapotřebí i šikovní programátoři či konstruktéři DPS a vyhodnocovací zařízení.

Takže až budeš nosit naše ponožky, nejenže budeš stylový/á, ale také budeš mít kontrolovaný pohled na své zdraví!“

Míša Radouchová detail

Zapoj se do inovací pro zlepšení bezpečnosti i pohody.

Buď jako Míša – rozhodni se pro FEL ještě dnes!

Se spolužákem jsem postavil elektrický mountainboard

„Jsem Adam a ve druhém ročníku bakalářského studia jsem se v rámci volitelného předmětu VPP podílel na stavbě elektrického mountainboardu.

Co vůbec znamená mountainboard? Jednoduše jde o dopravní prostředek podobný skateboardu nebo longboardu, který je určen do terénu. Oproti tvrdým plastovým kolečkům je mountainboard vybaven velkými nafukovacími koly s terénním vzorkem a celé prkno je obecně velmi měkké, aby co nejlépe tlumilo nerovnosti jakéhokoliv povrchu. Výsledkem je tedy prkno stvořené do terénu, nicméně se dá použít i například na asfaltu. Kromě dvou BLDC motorů s celkovým výkonem 5,6 kW disponuje mountainboard baterií z li-ion článků a dvoukanálovým měničem, který pohání zmíněné dva motory.

Adam_Mountainboard_2

Adam_Mountainboard

Mountainboard se ovládá pomocí dálkového ovladače, který jezdec drží v jedné ruce, má tak plnou kontrolu nad jeho rychlostí. Zatáčení probíhá standardně jako u skateboardu nebo longboardu, tedy nakláněním. Maximální rychlost je poměrně těžké změřit, jelikož od určité rychlosti kvůli měkkosti prkna začne mountainboard nepříjemně kmitat a stává se těžko ovladatelným, nicméně není problém jet 40–50 km/h i více. Pokud bychom chtěli ještě větší rychlost, stačilo byl jen změnit řemenový převod mezi motorem a kolem. Dojezd se také špatně určuje a odvíjí se zejména od způsobu jízdy a nahuštění pneumatik. Nicméně maximální dojezd je kolem 20–30 km.“

Postav si u nás vlastní e-mobilní vychytávku.

Buď jako Adam – rozhodni se pro FEL ještě dnes!

Programujeme rock'n'roll

„Jsem Jakub a studuji bakalářské studium na FEL v Plzni. Specializuji se na oblast elektroniky, robotiky a počítačového modelování na katedře KEP. Studium tady mi dalo úžasnou možnost propojit mé dva koníčky – robotiku a hudbu. Podílím se totiž na vytváření rockové robotické kapely, které říkáme KapFELa.

Tahle práce mi dává jedinečnou příležitost zdokonalit své dovednosti v oblasti elektroniky a zároveň řešit praktické problémy. Momentálně se v rámci své bakalářské práce věnuji v naší robotické kapele projektu robotických bicích, která tvoří poslední, klíčový prvek pro dokončení této inovativní kapely.“

Kapfela Jakub

„Jsem Honza a na FEL v Plzni jsem se v rámci svého bakalářského studia vrhl do zajímavého projektu robotické kapely na Katedře elektrotechniky a počítačového modelování (KEP). Od samého začátku jsme si kladli za cíl vytvořit kapelu, která by byla schopna hrát samostatně a využívat reálné nástroje. Pro mě to byla ideální příležitost propojit teoretické znalosti z bakalářského studia s praktickými zkušenostmi. Projekt mě prakticky přiblížil k elektronice, programování i 3D modelování, což mi studium dost často usnadnilo. Jako závěrečný projekt jsem samostatně tvořil podstatnou část budoucí kapely, a to robotickou baskytaru.

Oceňuji, že jsem měl kolem sebe tým skvělých lidí, se kterými jsem mohl kdykoliv konzultovat. Začínat na projektech s týmem a s praktickými zkušenostmi je prostě skvělé!“

Kapfela Honza

FEL v Plzni – správná volba pro studium plné výzev.

Buď jako Jakub nebo Honza – rozhodni se pro FEL ještě dnes!

Programuji robota

„Jmenuji se Vojta a studuji druhý ročník bakalářského studia. V rámci svého studia se také věnuji robotickým systémům. Momentálně pracuji na jednom z projektů v Laboratoři průmyslové robotiky, které se zaměřují na programování robotů. Já konkrétně navrhuji a stavím šestinohého robotického pavouka. Jelikož se jedná o vlastní návrh, musím se zabývat jak mechanickou částí, tak i elektrickou částí robotu. Na závěr mě čeká vytvoření programu v mikroprocesoru, který bude řídit celého robota.“

Vojta_Robolaborator_2

Budoucnost patří robotice.

Buď jako Vojta – rozhodni se pro FEL ještě dnes!

Vyvíjím IoT systém pro obytné vozy

"Jsem Michal, student prvního ročníku magisterského studia. Pracoval jsem na projektu s názvem “Řídicí systém pro obytné vozy.” Tento projekt je součástí mé bakalářské práce.

Můj systém je navržený pro řízení a monitoring obytné části vozu. Je schopen snímat vodní hladinu čisté i špinavé vody, teploty uvnitř a vně vozu, nebo měřit kapacitu baterie. Toto zařízení umí také ovládat několik 12/24 V výstupů a dvě 230 V relé. Díky komunikaci RS485 je možné k systému připojit další senzory a zařízení. V neposlední řadě je možné jednotku ovládat na dálku pomocí mobilní aplikace.

 

Michal_IoT_2

Michal_IoT_1

Díky možnostem, které mi nabízí průchod celým výrobním procesem nového zařízení, jsem se mohl ponořit do oblastí jako je návrh plošných spojů, proces osazování a oživování zařízení, programování mikroprocesorů a tvorba mobilních aplikací. Toto vše jsem mohl prozkoumat přímo na naší fakultě, kde jsem měl možnost pracovat pod vedením zkušených odborníků v daném oboru.

Udělal jsem zařízení, které se na trhu nevyskytuje a vyhovuje přesně mým představám. Teď už jen stačí ho otestovat na cestách po světě!"

IoT na cestách - i to je FEL.

Buď jako Michal – rozhodni se pro FEL ještě dnes!

Co chceš studovat?